تاجیک، محمدرضا (1383)، گفتمان، پادگفتمان و سیاست، تهران، مؤسسۀ تحقیقات و توسعۀ علوم انسانی.
خراسانی، فهیمه (1389)، «بررسی ساختار روایی داستان سیاوش برپایۀ نظریۀ نشانه ـ معناشناسی روایی گرمس»، پایاننامۀ کارشناسیارشد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تربیتمدرس.
داودیمقدم، فریده (1392)، «تحلیل نشانه ـ معناشناختی شعر آرش کمانگیر و عقاب؛ تحول کارکرد تقابلی زبان به فرایند تنشی»، فصلنامۀ جستارهای زبانی، دورۀ 4، شمارۀ 1 (پیاپی 13)، بهار، صص 105ـ124.
ــــــــــ (1393)، «تحلیل نشانه ـ معناشناختی گفتمان در قصۀ یوسف(علیهالسلام)»، دوفصلنامۀ آموزههای قرآنی، دانشگاه علوماسلامی رضوی، شمارۀ 20، پاییز و زمستان، صص 175ـ192.
درودی، فریبرز (1393)، «درآمدی بر انواع نقد و کارکردهای آن»، فصلنامۀ نقد کتاب؛ اطلاعرسانی و ارتباطات، شمارۀ 3 و 4، پاییز و زمستان، صص 221ـ234.
شعیری، حمیدرضا (1388)، «از نشانهشناسی ساختگرا تا نشانه ـ معناشناسی گفتمانی»، فصلنامۀ تخصصی نقد ادبی، سال 2، شمارۀ 8، زمستان، صص 33ـ51.
ــــــ (1386)، «بررسی انواع نظامهای گفتمانی از دیدگاه نشانه ـ معناشناسی»، هفتمین همایش زبانشناسی ایران، دانشگاه علامه طباطبایی، آذر، صص 106ـ119.
شعیری، حمیدرضا و ترانه وفایی (1388)، راهی به نشانه ـ معناشناسی سیال؛ با بررسی موردی «ققنوس» نیما، تهران، علمی و فرهنگی.
شمیسا، سیروس (1380)، نقد ادبی، چاپ دوم، تهران، فردوس.
ضیمران، محمد (1382)، نشانهشناسی هنر، تهران، قصه.
عطار نیشابوری، فریدالدین (1389)، منطقالطیر، به کوشش محمدرضا شفیعیکدکنی، چاپ نهم، تهران، سخن.
فکوهی، ناصر (1383)، انسانشناسی شهری، تهران، نی.
گرمس، آلژیرداس ژولین (1389)، نقصان معنا، ترجمۀ حمیدرضا شعیری، تهران، علم.
نصیحت، ناهید و دیگران (1391)، «نشانه ـ معناشناسی ساختار روایی داستان ما تشاؤون براساس نظریۀ گریماس»، دوفصلنامۀ علمی ـ پژوهشی نقد ادب معاصر عربی، سال 2، شمارۀ 3، صص 40ـ63.