احمدی، بابک (1397)، از نشانههای تصویری تا متن، چاپ هفدهم، تهران، مرکز
اوکانر، فرانک (1381)، صدای تنها، ترجمۀ شهلا فیلسوفی، تهران، اشاره.
پورتر ابوت، اچ. (1397)، سواد روایت، ترجمۀ رویا پورآذر، نیما م. اشرفی، چاپ سوم، تهران، اطراف.
تقوایی، ناصر (1348)، تابستان همانسال، تهران، لوح.
داوس، س. و. (1382)، درام، فیروزه مهاجر، چاپ دوم، تهران، مرکز.
زرینکوب، عبدالحسین (1396)، ارسطو و فن شعر، چاپ دهم، تهران، امیرکبیر.
فیستر، مانفرد (1395)، نظریه و تحلیل درام، مهدی نصرالّهزاده، چاپ دوم، تهران، مینوی خرد.
گلستان، ابراهیم (1348)، مد و مه، تهران، روزن.
مکی، ابراهیم (1395)، شناخت عوامل نمایش، چاپ یازدهم، تهران، سروش.
هاچن، لیندا (1397)، نظریهای در باب اقتباس، ترجمۀ مهسا خداکرمی، تهران، مرکز.
Dunn, Maggie & Ann Morris (1995), THE COMPOSIT NOVEL: The short Story Cycle in Transition, New York: Maxwell Macmillan Canada.
Frye, Northrop (2000), Anatomy of Criticism, Four Essay, With a Foreword by Harold Bloom, First Princeton Paperback Edition. 1971, By Princeton University Press.
Smiley, Sam (2005), Playwriting, The Structur Of Action, USA: Yale University.